Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon.   A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon. GSpeech

A MÁV-Start kiüríti a Kelenföldi pályaudvar felvételi épületét, melynek további sorsáról nincs döntés. Az Etele téren jelentős közlekedési és városképi változások várhatók, azonban a két villamos-végállomás — az 1-es és a 49-es — összevonása egyelőre meghiúsult.

A MÁV-Start a nyár folyamán leköltözteti az aluljáróba a Kelenföldi pályaudvar pénztárait – értesült erről a Magyar Nemzet. Jelenleg pénztárak, információs pont és kereskedelmi célú egységek üzemelnek a lepusztult állapotú, ám műemléki védettséget élvező indóházban.

Az 1861-ben létesült felvételi épületben legutóbb 1984-ben végeztek felújítást, a rekonstrukció ezért nemcsak szükséges, de az Etele tér városközponti fejlesztéseinek tükrében kívánatos is. Azonban úgy tűnik, ha ezt valaki elvégzi, az nem a vasúttársaság lesz: az utasok kiszolgálását a néhány éve megnyitott új aluljáróba telepítik, és kiürítik az épületet. További sorsáról, úgy tudjuk, még nem született döntés; lehetséges, hogy értékesítik.

A tér multimodális közlekedési csomópont funkciója ezzel egyidejűleg tovább bővül, hiszen a tervek szerint jú­lius elején átadják az 1-es villamos meghosszabbított, Etele úti szakaszát és az új végállomást. Ezzel a téren két villamos-végállomások lesz, hiszen a 19-es és a 49-es járat a Vasút utca és a tér sarkán, az 1-esétől meglehetős távolságra fordul meg továbbra is.

Közlekedési szakértők ezt komoly hibának tartják, hiszen míg a metró, a vasútállomás, az 1-es villamos és az ­autóbusz-pályaudvar egy helyen van, addig a másik végállomás eléréséhez végig kell sétálni a téren.

Az ügyben kérdéssel fordultunk Újbuda önkormányzatához. Válaszuk szerint mivel a közösségi közlekedési hálózat fejlesztése a főváros területén a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. feladatkörébe tartozik, a villamos-végállomások esetleges jövőbeni összevonásáról az önkormányzatnak jelenleg nincs információja.

Más forrásból úgy értesültünk, hogy készültek tervek, hogy a 19-es és a 49-es járatot új nyomvonalon vezessék, így a Somogyi Béla utcán haladhattak volna az 1-es végállomásáig, azonban ez az ott lakók parkolási lehetőségeit szűkítette volna. A vélhető lakossági tiltakozás miatt éppen a kerület állította le a fejlesztést – tájékoztatták a lapot iparági forrásaik.

További változást jelent az Etele téren, hogy az egykori 7-es gyorsbusz végállomása a régi pályaudvari épület előtt jórészt már használaton kívülre került. Ennek a sorsáról is kérdeztük a kerületi döntéshozókat. Azt válaszolták, hogy a tér a fővárosi önkormányzat tulajdonában van, ezért a terület rendezése fővárosi feladat.

Ugyanakkor Újbuda önkormányzata fontosnak tartja, hogy az autóbuszok által használt, ma teljes egészében burkolt terület gyalogos használatú városi köztérré alakuljon át, ahol jelentős mértékű lesz a növényzettel borított felület. Mint írták, egy korábbi szerződés alapján már elkészült a tájépítészeti terv az Etele tér átalakítására.

Az új dél-budai városközpont látványát alapvetően meghatározza a jelenleg is épülő és – miként a Futu­real-csoport lapunkhoz eljuttatott közleményéből kiderül – őszre szerkezetkész állapotba kerülő plázaépülete. A főbejárati homlokzatot Magyarország legnagyobb, 1200 négyzetméteres üvegfal szerkezete, valamint a homlokzaton térben kiugró és visszahúzott dobozszerkezetek formavilága határozza majd meg.

A multimodális közlekedési csomópont a következő években tovább bővül – tudtuk meg a fejlesztésekre rálátó forrásunktól. Az 1-es villamos végállomása a tervezett Galvani híd villamosvonalának is budai végállomása lesz majd.

A térről a Hadak vagy a Than Károly úton éri majd el az Andor, majd Galvani utcát a villamosvonal, a hídon áthaladva a pesti oldalon az Illatos úton jut el a Gyáli, majd Üllői úthoz. A dél-budai régió másik jelentős villamosfejlesztése nem kapcsolódik közvetlenül az Etele térhez, de a közelben halad majd.

A budai fonódó villamos újabb ága, amely a Gellért téren válik el a jelenlegi vonaltól, a Műegyetem rakparton halad tovább egészen a Kopaszi-gátig. Továbbvezetéséről is születtek tervek, a Budafoki úton egészen a Savoya parkig jár majd, ezzel igyekszik enyhíteni a közutakra nehezedő nyomást.

Ez a nyomás a következő években jelentősen nő majd nemcsak a Buda-Part fejlesztése következtében, hanem mert a Duna vonalával párhuzamosan, hosszú kilométereken át, a jelenlegi ipari zóna beépítésével a tervek szerint további irodák és lakások ezrei készülnek a következő években.

Forrás: ujbuda.hu

Ossza meg az információt!

Kerületi Újság a Facebookon - Kövessen minket!

Még több hír Budáról

Kérjük, hogy járuljon hozzá a környezetünk megóvásához és a háztartásában feleslegessé vált, működésképtelen elektronikai eszközöket és egyéb veszélyes hulladékokat hozza el és adja le a Hegyvidéki...
Adott egy peremszéli iskola, ahol lassan, de biztosan kovácsolódik össze egy páratlan erejű szülői munkaközösség.
A hétfői napon megtörtént a polgármesteri munkakör átadás-átvétele, amelynek kapcsán a pénzügyi és gazdálkodási főosztályvezető összegezte a kerület naprakész pénzügyi helyzetét.
A fővárosiak közlekedési szokásairól tart közvélemény-kutatást a Budapesti Közlekedési Központ. A felmérés önkéntes és anonim.
Október 15. a fehér bot nemzetközi világnapja. Ez alkalomból a Vakok és Gyengénlátók Közép-magyarországi Regionális Egyesülete Óbuda-Békásmegyer Önkormányzatának támogatásával a Békásmegyeri...
Október 13-án lezajlottak Magyarországon az önkormányzati választások. A kerületben leadott érvényes szavazatok 50,42 százalékának megszerzésével dr. Kiss László Budapest III. kerületének...
Huszonöt évvel ezelőtt két futballrajongó fiatalember elhatározta, hogy a gyerekeknek is elviszi a labdarúgás örömét.
Jelentősen csökkenhet a környezet terhelése a II. kerületi iskolabuszprogrammal.
Új, digitális alapra helyezte és bővíti a térfigyelő rendszerét a II. Kerületi Önkormányzat.
Elkezdődhet a II. kerületi integrált szakrendelő megépítése, amelyhez a kormány a szükséges forrásokat biztosítja – jelentette be Varga Mihály.
Október 14. és 17. között a Budapesti Víz Világtalálkozó miatt forgalomkorlátozásra kell számítani.
Idén már a harmadik alkalommal írta ki Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata a ‘Virágos Óbuda Pályázatot’, amelynek eredményhirdetését a Szindbád Rendezvényteremben tartották. A pályázat célja, hogy...
Negyedik alkalommal rendezték meg a nagy népszerűségnek örvendő képző-, ipar- és népművészeti tárlatot.
A II. Kerületi Önkormányzat azoknak a munkáját díjazta, akik különös figyelmet fordítanak az ingatlanuk előtti közterületek szépítésére.
2019-ben 100 millió forintos keretet irányzott elő az Önkormányzat az Arató Emil téren található Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola udvarának fejlesztésére. A 2018-ban,...
Az országban is egyedülálló családos főzőtanfolyamot indított a II. Kerületi Önkormányzat.
Átadták az a két új kórtermet, amelyet a Budavári Önkormányzat támogatásából szereltek fel a Szent Ferenc Kórházban, hogy az I. kerületi betegek a lehető legjobb körülmények között gyógyulhassanak.
Hitelfelvétel nélkül épített uszodát Pesthidegkúton a II. Kerületi Önkormányzat. A Gyarmati Dezső Uszoda két benti és egy kültéri medencével várja a sportolni vágyókat október 1-jétől.

A címlapról ajánljuk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

hirdetés

Szolgáltatások Budapesten

Olvasói blogok

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Könyvajánló

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Kerületi Újság felolvasó